Двое в драке, не считая родителей: Подходы к решению детских конфликтов
-
Универсального рецепта нет
Понимая такое стремление, хочу предостеречь: защитить свое дитя конкретными указаниями, как поступать, да еще и на перспективу – «всегда бей; никогда не бей; всегда жалуйся на драчуна; никогда ни на кого не ябедничай», и вообще любыми конкретными указаниями на все случаи жизни, в любой области социальных отношений, невозможно. Но взрослые могут и должны научить детей основным правилам именно отношения – к себе и к другим в мире, где все мы со всеми связаны.Первое такое правило – это отношение к себе как к суверенной личности, обладающей безусловным правом на безопасность и защиту. Попросту говоря, ребенок должен знать: бить людей нельзя, ни ему – других, ни другим – его. На практике это правило означает две вещи:8 основних помилок при вихованні дітей.
Значення хімії у повсягденному житті.
- У побуті ми практично щоденно зустрічаємося з продуктами хімічної промисловості та з хімічними процесами. Це прання білизни, миття посуду, доглядання за підлогою та меблями застосування клею, а також готування їжі, умивання з милом, догляд за шкірою обличчя та інша особиста гігієна тощо. Нині побутова хімія — це самостійна галузь промисловості Щороку у світі виробляється майже 30 млн. т товарів побутової хімії. Це мийні, чистячі, дезінфікуючі засоби, засоби догляду за меблями й підлогою, для боротьби з комахами і захисту рослин, засоби для вибілювання, підкрохмалювання,підсинювання, різноманітні фарби, клеї, автокосметика тощо. У побуті широкого застосування набули мийні засоби. Річ у тім, що чиста вода добре видаляє із забрудненої поверхні лише розчинні в ній речовини. Часточки нерозчинних речовин, але які змочуються водою (гідрофільні), можна видалити за рахунок механічного впливу. Якщо ж речовини не змочуються водою (гідрофобні) І до того ж мають підвищену в'язкість, то практично їх не можна видалити водою. Це стосується жирових забруднень, воску, стеарину, олії, різних органічних речовин тощо У таких випадках застосовується мило, а ще краще— синтетичні мийні засоби (СМЗ), що належать до групи поверхнево-активних речовин (ПАР).
- До СМЗ універсальної дії відносять пральні порошки «Наталка», «Кристал», «Лотос», «Астра». Для прання вовняних, шовкових і синтетичних тканин використовуються порошки «Екстра», «Новость». Мийна дія ПАР пояснюється їхньою здатністю часточки РУДУ жирового походження з'єднувати з водою. Залежно від призначення до складу СМЗ входять різні лужні добавки: силікат натрію, сода, фосфати натрію, які полегшують процес прання бавовняних і льняних тканин, капрону. Але ці СМЗ не можна застосовувати для прання виробів із вовни і лавсану, оскільки вони поступово руйнуються під впливом лужного середовища. Для таких виробів застосовують СМЗ, які створюють у воді нейтральну реакцію.
- Під час прання виробів, які мають забруднення біологічного походження, наприклад плями крові, використовують СМЗ, що містять ферменти. Але слід пам'ятати, що не можна прати у дуже гарячій воді, оскільки ферменти за температур, понад 40 °С руйнуються. Деякі СМЗ містять відбілювачі, що руйнують стійкі забруднення, через які тканина набуває сірого або жовтого кольору. Відбілювачем може бути перборат натрію NaBO3 • 4Н20, як сама пероксидна сіль, так і пероксид гідрогену Н2О2, щ0 утворюється під час гідролізу солі. Багато які штучні волокна здатні електризуватися, тобто накопичувати електричні заряди. Негативні заряди (електрони) можуть накопичувати нітрон, лавсан, ацетатні волокна Позитивного заряду (через втрату електронів) набуває поверхня капрону, нейлону і частково вовна та шовк. Льняні та бавовняні тканини поглинають вологу, що сприяє стіканню електричних зарядів, тому вони й не електризуються.
- Для запобігання електризації вироби із синтетичних тканин обробляють розчином «Антистатик». Для чищення посуду, раковин у мийні засоби часто вводять тверді інертні речовини — абразиви, які полегшують механічне руйнування твердих забруднень. Способи застосування СМЗ та інших препаратів зазначаються на упаковках, їх слід додержуватися, тоді використання товарів побутової хімії буде цілком безпечним. Хімічна промисловість випускає великий асортимент клеїв. Міцність зчеплення клею відносно склеюваних поверхонь визначається силами міжмолекулярної взаємодії (електростатичними силами) або хімічними силами, які ведуть до утворення хімічного зв'язку.
- 7. Хімічна промисловість випускає великий асортимент них клеїв. Міцність зчеплення клею відносно склеюваних поверхонь визначається силами міжмолекулярної взаємодії (електростатичними силами) або хімічними силами, які ведуть до утворення хімічного зв'язку. До групи найкращих смол, клеїв і лаків належать епоксидні. Їм властива висока липкість до скла, порцеляни, металів, пластмас, дерева та висока межа міцності. У побуті широко використовуються клеї типу БФ, БФ-2, БФ-5, виготовлені на основі фенол формальдегідних смол. Випускається широкий асортимент засобів особистої єни і парфумерно-косметичних препаратів, засобів боротьби з комахами та по догляду за автомобілем, плямовивідні засоби і багато іншого. У цій галузі здійснюються науково-дослідні роботи і асортимент товарів побутової хімії постійно розширюється.
- Хімічна промисловість разом з користю приносить і багато шкоди, особливо це стосується забруднення навколишнього середовища. Найбільше потерпають атмосферний басейн, водна система, грунти. Однак при розумному підході негативний вплив на довкілля можна максимально зменшити. При цьому ще хімічна промисловість може боротися із забрудненням довкілля, впроваджуючи різноманітні утилізаційні технології тощо. Отже, роль хімії у житті людини досить велика, її важко переоцінити. Сучасний прогрес неможливий без хімії!
- всі в класі рівні незалежно від матеріального стану, національності, раси. статі та переконань.
- кожен має право на свободу думки і може вільно ii висловлювати (добираючи при цьому пристойні вирази).
- будь-який учень має право на повагу власної гідності, тому моральна і фізична образа особи неприпустима.
- всі повинні поважати право на особисту власність і пам’ятати, що привласнення чи заподіяння шкоди чужому майну тягне за собою кримінальну відповідальність.
- учні не повинні залучатися до примусової праці, але праця в міру своїх можливостей на благо суспільства (школи) - почесний обов’язок кожного.
- всі діти мають право на повноцінний відпочинок, але слід пам’ятати, що ваші розваги не повинні заважати іншим.
- вмійте сказати "ні" чи відмовити, якщо пропозиція суперечить вашим інтересам, ображає вашу гідність або загрожуе здоров’ю.
- ставтесь до людей так, як хочете. щоб вони ставилися до вас.
- діти мають право на батьківську любов та піклування. в свою чергу батьки мають право на шанобливе ставлення з боку дітей.
- всі мають право на отримання інформації, але ставити питання необхідно в конкретній ввічливій формі.
- захист інтересів дітей є першочерговим завданням працівників школи, проте кожен має сповна відповідати за свої вчинки.
- слід пам’ятати, що запорукою успіху у стосунках з людьми є толерантне ставлення до думок інших, повага до старших, однолітків та молодших, чуйне ставлення до своїх батьків.
Комп’ютер і здоров’я школярів.
Важко не погодитись, що внаслідок частого й безперервного користування комп’ютером у дитини з часом погіршується зір, з’являються проблеми із опорно-руховим апаратом через надмірне сидіння. Та, враховуючи те, як швидко комп’ютери стали невід’ємною частиною нашого життя, не слід приймати кардинальних рішень, а просто звернути увагу на декілька речей. Існують прості вправи, виконання яких не забере багато часу та допоможе залишатися здоровими. Так, кожні 45 хвилин роботи за комп’ютером варто 15 хвилин присвячувати зарядці (довільні вправи). Також варто час від часу закривати очі (повіками, а потім ще й долонями, аби не потрапляло світло), при цьому цілковито розслабитися та по рахувати до 30, після чого можна знову почати працювати. Дотримання таких простих порад допоможе в питання комп’ютер і здоров’я школярів дітям залишатися бадьорими та не втомленими.
Питання здоров’я дітей не втрачає актуальності ось уже декілька десятиліть. Особливо вчені переймаються цією проблемою в зв’язку із загальним погіршенням екологічної ситуації, розвитком інформаційних технологій, що сприяють віданні переваги проведенні вільного часу вдома перед телевізором чи комп’ютером замість прогулянці із друзями на свіжому повітрі. Якраз у цьому місці особливо гострим чином постає тема комп’ютер і здоров’я школярів.
Використані інтернет джерела: http://healthschool.in/?p=293
Закони розумно організованого сімейного виховання школярів.
1. Пам’ятайте, що навчання – один із найскладніших видів праці,а розумова сила й здібності дітей не однакові.
2. Не можна вимагати від учня неможливого. Важливо визначити,на що він здатен у даний час навчальної діяльності,як розвивати його розумові здібності.
3. Навчання не сприяє розвитку учня,якщо воно вимагає від нього механічної роботи, зазубрювання,а не напруження розумових сил,пізнавальної активності,мислення та дії.
4. Найпростіший метод виховання,що не вимагає ні часу,ні розуму – побити дитину й цим озлобити її чи зламати. Виключайте опіку,крик,насилля й командно – наказовий тон. Вони виключають протидію дітей,психічні травми,придушують бажання та інтерес,примушують шукати порятунок в обмані.
5. Розвивайте цікавість,інтелектуальні бажання,ініціативу й самостійність дитини в навчанні та в усіх її справах.
6. Пам’ятайте,що згідно з науково обґрунтованими нормами ,над виконанням усіх домашніх завдань учень першого класу має працювати не більше однієї години, 2-го класу -1,5 годин, 3-4 класів – до 2-х годин, 5-6 класів – до 2,5 години, 7 класу – 3-х годин, 8 – 11 класу – 4-х годин.
7. Привчайте дітей користуватися годинником і не дозволяйте сидіти над виконанням домашнього завдання більше встановленого часу. Це відіб’ється на їхньому здоров’ї та розумовому розвитку. На вихідні дні та свята домашні завдання не слід задавати.
8. Не примушуйте учнів писати в чернетках,переписувати виконане ним завдання – це призводить до перевтоми,викликає відразу до навчання.
9. Не хвилюйтеся, якщо ваша дитина отримає виконану роботу не таку оцінку,як вам би хотілося. По-перше,оцінка має виховну роль,а по-друге,це не остання робота й не остання оцінка.
10. Дайте можливість дитині самостійно пізнати радість успіху в навчанні,визначити індивідуальну стежку в розумовій праці.
11. Перевіряйте виконані дітьми домашні завдання,особливо на першому етапі навчання. Але вашими оцінками має бути «задоволений» та «не задоволений». Можна додати слово «дуже» .І будьте впевнені,що завтра ваша дитина буде дуже старатися,щоб ви були нею задоволені.
12. Здоров’я дитини – крихка кришталева куля,а тримаю її три атланти:спадковість,спосіб життя й середовище. Організуйте правильний режим життя,харчування й відпочинку дітей.
13. Організовуючи різні ігри й види навчальних занять дітей,приділяйте увагу фізичному розвитку й особливо розвитку дрібних м’язів (пальців та рук). Від цього залежить почерк дитини,якість малювання,креслення,ігри на музичних інструментах.
14. Обов’язково помічайте й заохочуйте навіть мало помітні успіхи дітей у навчанні й поведінці,використовуючи для цього слова похвали,поцілунки й різні види морального заохочення.
15. Батько і мати – найкращі вихователі,вони повинні впливати на поведінку своїх дітей навіть тоді,коли їх немає вдома.
Пам’ятайте, що дитина – джерело життя своїх батьків. Як у краплині води відбивається сонце, так у дітях відбивається вся організація життя сім’ї, працьовитість, духовне багатство й моральна чистота матері та батька.
Майбутнє належить тільки дітям! Робіть усе, щоб дитинство й майбутнє наших дітей було прекрасними.Любові та взаєморозуміння, успіх і щастя вам і вашим дітям.
Використані інтернет джерела:http://romnyschool4.edukit.sumy.ua/downloadcenter/
Використані інтернет джерела:http://romnyschool4.edukit.sumy.ua/downloadcenter/
Поради батькам конфліктних дітей.
· Стримуйте прагнення дитини провокувати сварки з іншими. Треба звертати увагу на недоброзичливі погляди один на одного або бурмотіння собі під ніс. Звичайно, в усіх батьків бувають моменти, коли ніколи й неможливо контролювати дітей. І тоді найчастіше виникають «бурі».
· Не намагайтеся припинити сварку, обвинувативши іншу дитину в її виникненні і захищаючи свою. Намагайтеся об’єктивно розібратися в причинах її виникнення.
· Після конфлікту обговоріть з дитиною причини його виникнення, визначте неправильні дії вашої дитини, що призвели до конфлікту. Спробуйте знайти інші способи виходу з конфліктної ситуації.
· Не обговорюйте при дитині проблеми її поведінки. Вона може утвердитися в думці про те, що конфлікти неминучі, і буде продовжувати провокувати їх.
Типи неправильного виховання в сім’ї.
У дитячому та підлітковому віці виховний вплив батьків і близьких є головним у формуванні певного стереотипу поведінкових реакцій.
Можна визначити деякі типи неправильного виховання, що впливають на поведінку дитини.
1. Бездоглядність – дитина поза увагою батьків. Батьки й ніби турбуються про неї, але в основному дитина полишена сама на себе. Її духовними потребами, захопленнями ніхто не цікавиться, а навчання, вчинки, поведінка залишаються без контролю та уваги батьків.
2. Впливає на поведінку дитини й надмірна опіка з боку батьків – гіперопіка. В цьому випадку характерні безперервні заборони, настанови, повчання, контроль за кожним кроком. У підлітків часто цей стиль викликає протест, що призводить до загострення взаємин.
3. Інколи бажання дитини позбутися найменших труднощів, неприємних обов’язків стає настільки великим, що навколо неї створюють атмосферу захоплення, перебільшення, нахваляння її здібностей, найчастіше міфічних. Усі бажання дитини виконують, вона в центрі уваги – кумир сім’ї. виховується егоцентризм, виникають труднощі у створенні навичок систематичної праці та самостійності.
4. Наступний тип – емоційне відкидання. Характерні ознаки: відчуженість, уникання контактів. Спостерігається в сім’ях, де один із батьків обтяжений дитиною, яка це постійно відчуває, або ж у сім’ях, де є інша дитина, яка має більше уваги з боку батьків. Сприяє розвитку підвищеної вразливості.
5. Для жорстких взаємин характерною ознакою є жорстоке ставлення з суворим покаранням за дрібні провини. У дитини формується страх перед батьками, жорстокість.
6. Часто можна почути від батьків: «Я не мала змоги…», «У моїх батьків не було змоги…», «Я все життя мріяла,…то нехай моя дитина досягне цього». Батьки намагаються дати дитині якомога ширшу освіту, розвинути примарні здібності. Дитина постійно зайнята, від неї вимагають високих результатів, не враховуючи її інтелектуальних можливостей. Дитина не має змоги гратися, спілкуватися з однолітками. З часом починає виконувати все формально. Такий стиль сприяє виснаженню нервової системи і виникненню тривожності. Це надмірна вимогливість.
Звичайно, це не все, що призводить до порушень поведінки та виникнення шкідливих звичок.
Можливі й інші причини:
1. Особливості пубертатного періоду.
2. Ураження головного мозку,хронічні захворювання, інтоксикація.
3. Різноманітні психічні травми – тяжкі, іноді надто сильні для особистості переживання, які супроводжують негативні емоційні реакції. Діють вони, як правило, не ізольовано одне від одного, а в комплексі. Основним стимулятором є все-таки сімейне виховання.
Використані інтернет джерела:
http://romny-school4.edukit.sumy.ua/downloadcenter/
http://romny-school4.edukit.sumy.ua/downloadcenter/
Як боротися зі шкідливими звичками підлітків?
Чим старшою стає дитина, тим більше вона піддається впливу навколишнього оточення, що, звісно, не завжди має позитивні наслідки. Найбільшою проблемою для батьків стає профілактика шкідливих звичок: паління, вживання алкоголю та наркотичних засобів.
На озброєнні у батьків підлітка повинна бути слушна порада: не має сенсу виховувати дітей, вони все одно стануть схожими на батьків, потрібно виховувати самих себе. Себто потрібно одразу визначити, чи є у сім’ї приклади для наслідування, дорослі, поведінка яких є визначальною моделлю для підлітка. Якщо у родині палять, часто вживають алкоголь або заборонені речовини, недивно, що підліток врешті решт сам перейме одну з цих згубних звичок.
Пильність та увага до дитини є вирішальними інструментами у питаннях профілактики шкідливих звичок. Чим раніше батьки помітять появу у дитини запаху тютюну, проявів алкогольного сп’яніння, тим легше буде боротися з проблемою.
Пильність та увага до дитини є вирішальними інструментами у питаннях профілактики шкідливих звичок. Чим раніше батьки помітять появу у дитини запаху тютюну, проявів алкогольного сп’яніння, тим легше буде боротися з проблемою.
Перше, що повинні зробити у родині підлітка, це провести розяснювальну бесіду про шкідливість вживання алкоголю, наркотичних засобів та тютюнопаління. Така розмова повинна пройти у колі авторитетних для підлітка дорослих, це можуть бути батьки, старші брати та сестри, близькі до родини родичі або друзі, ті люди, до думки яких підліток дослухається. Якщо один з таких авторитетних дорослих, наприклад, палить, йому слід поділитися власним гірким досвідом боротьби зі звичкою, пояснити, що найлегше покинути на початку, чим довший стаж курця, тим важче йому розлучитися з ненависною цигаркою. При цьому підлітка слід заохотити. Наприклад, пообіцяти подарунок, поїздку на сімейний відпочинок чи іншу бажану для дитини річ, якщо вона втримається від згубної пристрасті.
Використані інтернет джерела:http://healthschool.in/?p=293
Використані інтернет джерела:http://healthschool.in/?p=293
Немає коментарів:
Дописати коментар